Zespół McLaren po trudnym wyścigu w Hiszpanii liczy, że kręty i wolny tor w Monako będzie bardziej sprzyjał ich bolidom. Zespół z Woking jako jeden z nielicznych będzie używał systemu KERS podczas GP Monako. Na ile ta strategia sprawdzi się przekonamy się już niebawem.
Lewis Hamilton„Monako to mój ulubiony tor. Uczucie ścigania się pod górkę z prędkością 290 km/h, starając się jechać możliwie prostym torem pomiędzy barierami na milimetry jest najlepszym doznaniem jakie można mieć w bolidzie Formuły 1. Spodziewamy się, że Monako będzie kolejnym torem, który będzie dobry dla naszego pakietu, gdyż kombinacja wolnych zakrętów i brak szybkich łuków powinny sprzyjać MP4-24. Naprawdę liczę na to, ponieważ byłoby fantastycznie mieć konkurencyjny bolid i ponownie walczyć z przodu stawki.”
Heikki Kovalainen
„Naprawdę lubię jeździć po ulicznych torach i jest optymistą, że mamy dobry pakiet na Monako. Mimo, że wyniki tego nie pokazują, ponieważ musiałem startować z pit lane, miałem bardzo dobry wyścig tutaj w ubiegłym roku i finiszowałem na ósmym miejscu. Na szczęście będę miał łatwiej w tym roku! Będziemy używać KERS w Monako, a jednym z pytań będzie to czy będziemy w stanie go użyć i wyprzedzić inne bolidy- jak zwykle KERS przyniesie nam korzyści, ale w Monte Carlo wszystko może się zdarzyć. Po rozczarowującym wyścigu w Hiszpanii, jestem zdeterminowany jak nigdy dotąd, aby uzyskać dobry wynik.”
Martin Whitmarsh, szef zespołu
„Wszyscy w Vodafone McLaren Mercedes są dumni z reputacji zespołu na ulicach Monte Carlo. Wygraliśmy to grand prix w ostatnich dwóch sezonach, a McLaren triumfował tu bezprecedensowo 15 razy- więcej niż jakikolwiek inny zespół Formuły 1. W wyniku tego podchodzimy do wyścigu z większym stopniem optymizmu niż w Barcelonie: zarówno Lewis, jak i Heikki lubią tor, a my czujemy, że MP4-24 będzie bardziej konkurencyjną propozycją na ulicach Księstwa.”
18.05.2009 11:39
0
Będą używać KERS, ale nie są pewni czy w Monako przyniesie on jakieś korzyści ... - trochę dziwne i ryzykowne podejście. Z drugiej strony, jest to faktycznie tor McLarena, więc mogą być wysoko, a przynajmniej Lewis, bo dla pechowca Heikkiego już sam dojazd do mety będzie sukcesem.
18.05.2009 12:00
0
elin - a mnie osobiście nie dziwi, że mają KERS w Monaco. Jezeli dobrze zbalansują bolid, to KERS będzie w Monaco pożyteczny, gdyż jak użyją go na starcie to mogą zyskac pare pozycji (w teorii, ja nie wierze w KERS na starcie po GP Hiszpanii, gdzie Barrichello bez KERSu ruszył dużo lepiej niz Massa z KERSem), a potem bedzie ich już cieżko wyprzedzić, no bo i gdzie. Mogą użyć systemu raz na kółku wiec użyja go przed szykaną za tunelem i po zabawie... Innych miejsc do wyprzedzania tam nie ma. Żeby ktoś został wyprzedzony w I zakręcie albo w zakrecie przy kasynie musi popełnić rażacy błąd... Poczekajmy tylko czy wyliczenia dotyczące przewagi jaką KERS daje na starcie się sprawdza
18.05.2009 12:14
0
jak na razie to Heiki pobija rekordy Gołoty....
18.05.2009 12:24
0
2.jawiemwszystko - może i faktycznie, trzeba jeszcze poczekać z kilka wyścigów żeby właściwie ocenić, czy KERS daje jakieś korzyści na starcie ... A, odnośnie McLarena, jest jeszcze jedna teoria odnośnie tego systemu. Według niektórych, KERS jest tak umiejscowiony w ich bolidzie, że jego wyjęcie mogłoby spowodować więcej szkód niż pożytku w kwestii balansu, więc wolą nie ryzykować ...
18.05.2009 13:29
0
Nie chodzi o to, czy KERS przyniesie korzyści, czy nie (moim zdaniem w Monaco - żadnych). McL będzie jedynym zespołem w stawce, który jeździł we wszystkich wyścigach sezonu 2009 z systemem KERS zamontowanym w obu bolidach. Jeśli ktoś ma być dostawcą standardowego KERS dla wszystkich zespołów, to będzie to McL - m.in. dzięki temu posunięciu.
18.05.2009 14:27
0
5. Dokładnie tak samo uważam - to zabieg marketingowy a nie faktyczne korzyści z KERS...
18.05.2009 15:20
0
A mi sie wydaje ze McLaren jak i Ferrari chca w przyszlym roku byc dostawcami tego systemu wiec dlatego teraz beda mieli w kazdym gp ten wynalazek zeby pokazac ze ich jest dobry itd itp
18.05.2009 16:12
0
Widac ze zmiana szefa zesplu tylko popsula calehgo Mercedesa.
18.05.2009 16:46
0
No Kłamczuszek może być mocny. Tzn Lewis bo Hekki jak to Hekki...
18.05.2009 16:59
0
Chyba jednak oni montuja KERS dla korzysci doczesnych a nie przyszłorocznych. Kłamczuszek nie podpisał się pod protestem Markiza więc w zamian pewnie Bernie i Max mianują ich dostawcami KERSu bez względu na to jaki będzie ten ich system - czy lepsy czy gorszy od Ferrari...
18.05.2009 17:43
0
McL już pewnie został mianowany dostawcą. Mimo wszystko coś w papierach przetargowych musi być - argument, że jeździli we wszystkich GP 2009 z zamontowanym systemem jest dobry i prawdopodobnie wystarczy. W Monako KERS to zbędny balast.
18.05.2009 17:43
0
*został "mianowany" nieoficjalnie oczywiście
18.05.2009 18:02
0
2 zobacz sobie co robił kiedyś Senna na tym torze nie było takiego miejsca w którym by nie mógł wyprzedzić
18.05.2009 18:06
0
Ale, trzeba szczerze przyznać ( biorąc pod uwagę, naszą wiedzę w tym temacie ), że z wszystkich obecnych zespołów, które używają KERS - ten McLarena, faktycznie wydaje się najbardziej dopracowany i bezawaryjny...
18.05.2009 18:20
0
14. elin. Pod warunkiem, że nie Zakłamczuszyli znowu, ot tak nieświadomie;) A poważniej, to wszystko wskazuje , że faktycznie oni mogą być dostawcą KERSU, czyli cała reszta w ramach niskich budżetów i oszczędności wyrzuciła w błoto po kilkanaście do kilkudziesięciu milionów+ kasa na "odchudzenie" bolidu + przerabianie pod "podwójny dyfuzor" - tu w zależności od zespołu kwota była różna i limit 40mln mamy przekroczony przez większość zespołów. Więcej takich pomysłów od Maxa i Berniego ;) przecież to nie ich kasa.
18.05.2009 18:22
0
System KERS Mercedesa jest podobno najlżejszym urządzeniem. Dochodzi do tego bezawaryjność i efektywność. Oczywiście zastosowanie go we wszystkich wyścigach nie ma na celu podnieść osiągów bolidu, tylko podnieść szanse na dostarczanie tego systemu w przyszłym sezonie. Mercedes dobrze kombinuje. Brawn'y napędzane jego silnikami wygrywają wyścigi, a McLaren wykorzystując KERS w każdym GP powoduje, że najprawdopodobniej Mercedes-Benz będzie dostawcą standardowego KERS'u dla wszystkich zespołów w F1.
18.05.2009 18:58
0
Testy, testy , testy im wiecej testuja tym bardziej poznaja urzadzenie i jego sposob dzialania .Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac.
18.05.2009 19:12
0
13. nowyziomal - tylko znajdź teraz kierowce, który miałby talent na miarę Ayrtona. On wyprzedzał w Monaco gdzie się dało, ale on też potrafił w Q wykręcić czas szybszy o 1,5 sek od Prosta w takim samym Kłamczuszku (wtedy jeszcze McLarrenie :P) a teraz nikt tak nie zrobi. Raz że nie ma nikt takich umiejętności, 2 że teraz są inne czasy. Pewnych akcji z lat 80 nie przeprowadziłby w bolidach współczesnych nawet Ayrton.
18.05.2009 19:39
0
17. M3 GTR NFS MW- "Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac"a na czym to genialność systemu ma polegać??? Bo ja widzę same minusy KERSu.
18.05.2009 21:21
0
18. jawiemwszystko: zgadzam sie, obecne bolidy maja zbyt duze mozliwosci ( hamulce ! ), i dlatego różnica miedzy kierowcami jest tak malo widoczna. Sadze ze nawet iz jest to Monako to i tak stawka nie zachwieje sie za bardzo.
19.05.2009 00:20
0
McLaren i tak ma już raczej przegrany sezon, jedyne co w tym roku mogą osiągnąć to zwycięstwo w klasyfikacji KERS.
19.05.2009 01:23
0
21. dlatego są konsekwentni. Po kosztownym sezonie 2008 i fury pieniędzy wydanych na mistrzostwo Hamiltona, Mercedes zaczął wprowadzać porządki w zespole ;)
19.05.2009 10:12
0
Nie spodziewam się po nich walki w czołówce, ale walka o punkty będzie możliwa. Tak jak wy, uważam, że jeśli KERS zostanie standaryzowany przez FIA, to jedynym dostawcą będzie właśnie McLaren. BMW jak zwykle dużo ówiło, a co stworzyli, sami wiemy. Może nie jest to zły system, ale na pewno nie tak dobry, jak Macka (przynajmniej w kwestii wagi).
19.05.2009 10:14
0
@jawiemwszystko - Ayrton był genialnym kierowcą, to wiadome, ale nawet on takich cudów by nie dokonał w tych czasach.
01.02.2010 13:08
0
fajne zdjęcie :)
02.02.2010 11:48
0
też tak uważam, widać kto na pierwszym planie w teame
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się